Followers

Google+ Followers

Monday, January 4, 2010

Rumah Fantasi




The Untold Story by Farah Husain
Night Crawlers. Mereka makhluk malam yang kewujudannya tidak diketahui oleh sesiapa. Diketuai Aidan yang misterius, misi mereka adalah untuk  memastikan umat manusia terus selamat. Bersama Kazar, Shaq, Que dan Nael, mereka semua berusaha untuk menghapuskan Shifters dan dalam masa yang sama melindungi rahsia kewujudan dunia gelap mereka. 
Teja Aira, gadis lurus yang baik hati. Asal saja ada orang yang memerlukan pertolongan dia akan hulurkan bantuan tanpa berfikir panjang. Dan kerana kebaikannya itu, dirinya terheret dalam dunia gelap yang penuh dengan kekejaman.
Aira yang lurus. Aidan yang misterius. Bila dua insan ini bertemu secara tidak sengaja, sebuah sejarah lama hidup kembali. Beribu tahun dahulu sebuah hubungan terlarang telah berakhir dengan satu tragedi. Bagaimana pula kali ini? Mampukah Aidan dan Aira mencipta kesudahan yang baru atau mereka juga akan menerima nasib yang sama? Dan siapakah Night Crawlers dan Shifters? Temui jawapannya dalam The Untold Story di Rumah Fantasi.


Insomnia V by Anita Aruszi
Percaya atau tidak bahawa di dunia ni mungkin ada orang yang tidak pernah tidur buat selama-lamanya? Tak percaya? Haha.. kalau tak percaya, mulai saat ini anda kenalah percaya sebab Insomnia V akan melanda planet bumi pada tahun 2010.
Groul the ancient alien sudah bersiap sedia mahu menakluk planet 7 jajaran. Untuk menyelamatkan bumi, anda harus mencari Adham si nakal, Yuna si psikik dan Darius si genius untuk menjejaki Tuan Ryaz yang menjadi banduan maut di sebuah tempat paling terpencil dan paling bahaya di dunia. Apakah rahsia yang ada pada Tuan Ryaz? Mungkinkah Yuna akan menemui cinta sejatinya? Apakah Adham mampu menyerahkan nasib orang-orangnya di tangan Yuna? Segalanya di dalam Insomnia V.





Forever Ring by Zuliana Abuas 
Kerana satu malam yang durjana telah mengheret Dean Albert John kepada satu janji. Janji Lady Megana kepadanya telah meyakinkan dia untuk terus berada dalam dunia yang penuh dengan kesepian dengan harapan satu masa nanti kesepian itu akan berakhir. Namun tanpa disedari dia sebenarnya terperangkap dalam satu peperangan yang bakal menentukan takdir hidupnya. Tetapi benarkah dunia pilihannya itu penuh dengan kedinginan? Siapakah Lady Megana? Siapakah yang dinanti oleh Dean? Benarkah Dean bersendirian dalam dunia pilihannya itu? Mampukah dia mempertahankan dunianya?

Selamat Tahun Baru 2010 buat semua rakan-rakan. Tertanya-tanya apa itu Rumah Fantasi? Ini merupakan projek usahasama saya dan dua orang rakan blog the infamous Anita Aruszi dan Zuliana Abuas a.k.a JuliaEsqa. Idea tercetus ketika saya dan Anita Aruszi ber YM bersama. Disebabkan kami berdua amat meminati kisah-kisah fantasi dan yang seangkatan dengannya maka lahirlah idea mewujudkan sebuah blog yang menghimpunkan kisah-kisah fantasi dari sesiapa yang turut meminati genre ini. Jika anda seperti kami, silalah ke Rumah Fantasi dan marilah mengembara bersama kami yang sudah bertambah usia tapi masih suka berfantasi...hehehe... Bagi yang berminat untuk menyumbang cerita untuk tatapan umum, hubungi Anita Aruszi. Cara-caranya ada diberitahu di blog Rumah Fantasi.  Jumpa di sana...