Followers

Google+ Followers

Thursday, July 10, 2008

Berbakatkah aku?

Ada orang menggalakan aku menulis semula. Katanya aku punya bakkat dalam bidang ni. semuanya gara-gara aku pandai mengedit cerita/artikel/esei yang orang buat. Hakikatnya aku memang boleh menulis. Tapi dah lama aku tinggalakan bidang ni. Masa sekolah dulu memang 'champion'. Kalau tak masakan essei yang aku tulis selalu jadi bahan rujukan kawan-kawan. Dan cikgu pula selalu gunakan essei aku sebagai contoh buat classmates yang lain. Pernah jugalah essei aku terpampang di dalam majalah. In fact, essei bahasa Inggeris aku dapat temapat ke-3 dalam pertandingan menulis essei. Tapi mana hilangnya bakat aku tu. Sejak masuk universiti, aku dah macam malas nak menulis. Aku lebih kerap membaca sekarang. Malas? Mungkin. Tapi aku rasa aku dah ketandusan idea nak menulis. Bukan tak pernah cuba tapi baru je 2-3 mukasurat aku dah mati akal nak tulis apa. Hmmm...nampak gaya aku kena mula semula. For begining, I will start to write in my blog. Tak kisahlah benda apa. And then slowly, I'll start to write something more heavy. Macam novel? Hahaha..Aku harap boleh. Kalau orang lain percaya aku boleh buat, kenapa aku tak percaya pada diri sendiri pulak kan? Insya-Allah. Aku harap dengan doa 'kawan-kawan' aku, aku akan boleh lakukan. Smapi bila nak jadi editor aje kan? So, Iman..hwaiting!!!