Followers

Wednesday, February 20, 2013

Random Act of Kindness

Random act of kindness. There's still hope for the world after all...


Saya ke 7-Eleven pagi tadi beli setin nescafe, roti dan a few other things. Dengan yakinnya pergilah ke kaunter untuk bayaran. Bila harga dah tertera, I open my purse and my knees suddenly went weak! RM 5 je yang ada? Baru teringat, saya belum cucuk duit di ATM lagi. Oh Tuhan! Adik cashier dah buat muka tak puas hati. Korek siling still juga tak cukup. Rasa nak nangis. Muka dan merah padam. Badan yang sejuk jadi panas. Then suddenly a pakcik appear beside me. Cut the story short, without saying anything, pakcik tu letakkan baki yang patut saya bayar kat atas kaunter. He said he'll pay for it. Ya Allah, rasa terharu gila masa tu. Kat luar, I ask the pakcik to wait for me. I'll get the money from my office. Tapi dia kata tak apa. Dia halalkan. I insisted and he said 'kalau you nak bayar pakcik, help others when you got the chance.' Allahuakbar... masih lagi ada manusia yang baik hati di dunia ini rupanya. Moral of the story, be kind to others and make sure you keep lots of cash in your purse!

No comments:

Post a Comment