Followers

Google+ Followers

Friday, July 13, 2012

Countdown to 1st Ramadan 1433

Masa akan menjadi singkat...

Daripada Anas bin Malik r.a. berkata: Rasulullah saw. bersabda; "Tidak akan terjadi qiamat sehingga masa menjadi singkat maka setahun dirasakan seperti sebulan dan sebulan dirasakan seperti seminggu dan seminggu dirasakan seperti sehari dan sehari dirasakan seperti satu jam dan satu jam dirasakan seperti satu petikan api". H.R Termizi

Cepatkan masa berlalu sekarang ni? Sedar tak sedar Ramadan akan tiba kurang lebih 7 hari sahaja lagi, Insya-Allah. Ayat cliche "Rasanya macam baru je puasa ni..dah nak puasa sekali lagi..."

To all my sahabat, Selamat Menyambut dan Menjalani Ibadah Puasa. Treat this as our last Ramadan, for we never know whether we still have the chance to do it next year. Bersederhanalah dalam setiap perkara. Ingat pada saudara seIslam kita yang sedang dalam kesusahan di luar sana. Top-up amalan, kurangkan kemungkaran. Amar makruf nahi mungkar gitu... :) 

As for me, Ramadan tahun ini (akan) banyak dugaannya. Cuma mampu berdoa agar Allah S.W.T kuatkan hati dan semangat untuk menempuhnya dengan jaya. Facebook/Twitter or any kind of social network, kena tinggallah buat sementara waktu. Nak contact, email/sms/call. Sejujurnya saya lebih suka guna medium ini dari laman sosial itu. *Lagipun bulan Ramadan ni, kalau kita kurangkan sikit keaktifan kita berfesbuk semua pun ok kot? Kita aktifkan diri dalam hal lain pulak, kan?* heheheh... (no pun intended ye...peringatan untuk diri sendiri juga sebenarnya)

So, so long my friends. Till we meet again, Insya-Allah. Selamat Berpuasa. Have a blessed Ramadan... Assalamualaikum...

Ana Muslim feat. Raihan - Sambut Ramadan
Lagu ini comel :) Adik saya yang autistik tu sangat teruja mendengarnya!