Followers

Tuesday, March 2, 2010

Cerpen 'Adik' Di Jelita Mac 2010

 
 
Ahad lepas dalam keadaan pisat-pisat, saya minta mak su carikan majalah Jelita waktu dia keluar nak cuci kereta. Nak tunggu dia balik macam menunggu buah durian nak gugur. Excited campur berdebar! Bila dia sampai dengan senyum simpul dia, dia tunjuk majalah dekat tangan. "Berdebar lah tu!" Kata dia tapi saya buat muka cool lagi walaupun hati memang dah dap, dup, dap, dup. Akhirnya mukasurat yang dicari terbuka depan mata. Alhamdulillah, cerpen yang ditunggu akhirnya tersiar juga di media. Cerpen 'Adik' ni saya tulis selepas balik dari bengkel penulisan cerpen anjuran AVA. Kerana tak yakin dengan hasilnya, saya minta bantuan Kak Maria Kajiwa untuk bedah cerpen ni. Alhamdulillah, beliau sudi membantu dan hasil tips yang di beri Kak MK, saya perbaiki cerpen ni dan akhirnya saya hantar ke Berita Publishing untuk dimuatkan dalam Majalah Jelita.(Terima kasih pada Kak Lili Norlaili dari berita publishing)
Terima kasih juga pada Puan Nisah Haron dan Abang Khar kerana atas bimbingan mereka, saya dapat keberanian untuk menghasilkan karya. Dan buat semua teman-teman AVA, mari kita terus berkarya! 

Sedang giat menghasilkan cerpen-cerpen lain. Chaiyok, Farah!

4 comments:

  1. Wahhh...Tahniah!!!!...sori terlambat...maklum la pakai intenet bgilir...heheh..Tahniah sekali lagi...ada jgk cerpen lain yg ko buat..aku ni tak buat2 lg cerpen baru...hehehe...Tak sabo nk baca ni...

    ReplyDelete
  2. Tak lambat pun. Hehehe...
    Thanks my friend. Jangan risau, idea untuk cerpen baru pasti akan datang pada ko nanti. hehehe

    ReplyDelete
  3. tahniah, tabik springggggg

    ReplyDelete