Followers

Sunday, October 28, 2012

Mocking

Ada satu kelompok manusia yang saya akan cuba jauhi.
Bukan sebab saya membenci.
Tapi lebih kepada nak jaga lidah saya dari berkata-kata benda yang menyakitkan hati hingga menjatuhkan dosa.
Tapi bila time hari raya ni, nak tak nak, saya akan terserempak juga dengan mereka.
Tuhan, memang mencabar kesabaran dan iman yang memang nipis ni.
Kalau tak fikir yang saya berada di masjid dan mereka itu dah baya mak dan ayah saya, memang lancang aje mulut ini nak bersuara.
Semua ini buat saya terfikir....

Kita marah bila Rasulullah S.A.W dihina oleh mereka yang jelas bukan Islam...
Mereka yang jelas tak diajar sejak kecil perkara yang sebenarnya tentang siapa itu Muhammad bin Abdullah...
Mereka yang tidak ambil tahu pun susah payahnya Rasulullah S.A.W  dan para sahabat menyebarkan ajaran Islam di zaman jahiliyah...
Dan kalaupun mereka tahu, mereka tidak ambil tahu dan tidak mahu ambil tahu
Sebab jelas mereka itu bukan Islam...
Kita marah hingga sanggup membunuh...
Kita boikot youtube dan segala benda yang ada kaitan dengan mereka yang menghina....

Tapi...
Bila kita yang jelas ISLAM ini tidak mengamalkan sepenuhnya apa yang Rasul ajar...
Kita tak berpegang kepada hadis dan sunnah...
Kita tak hidup berpandukan Al-Quran...
Kita tak rasa yang kita ni tengah menghina Rasulullah ke?
Kita tak rasa kita menghina ISLAM?

#imtouchynowdayssodontgetundermynerves


No comments:

Post a Comment