Followers

Tuesday, December 21, 2010

Cuti! Yeay!


Minggu ini saya terpaksa bekerja lebih masa. Kenapa? Sebab minggu depan saya akan bercuti hingga ke 2.1.2011. Saya akan kembali ke pejabat pada 3.1.2011. Ikutkan hati saya malas nak bercuti lama-lama tapi bos 'paksa' saya habiskan cuti saya yang masih berbaki 15 hari itu. Banyakkan? Jadi hendak tak hendak saya terpaksalah bercuti minggu hadapan.
Semalam saya sempat merangka aktiviti yang akan dilakukan sepanjang masa bercuti itu. Yang pasti tidak ada acara 'cuti-cuti Malaysia ataupun antarabangsa' kali ini. Saya akan ke rumah mak su saya di Klang dan habiskan waktu di sana dengan membaca novel dan menulis. Ini juga bermakna tidak ada internet untuk saya selama seminggu. Seminggulah saya 'terputus' hubungan dengan dunia online. Harap-harap tidak ada peristiwa hangat akan berlaku dalam masa tu nanti. :P
Malam ini saya akan mula pack novel yang bakal dibaca nanti. Senarai paling atas ialah Planet Planet Cinta yang terpaksa saya sorok dari pandangan mata saya sekarang demi mengelakkan diri dari terbaca. Saya perlu masa yang betul-betul senggang untuk mengembara ke Jupiter. Next on my list is, Semanis Coklat. Selain tu ada tiga buku lagi yang bakal dibaca. Harap-harap semuanya selesai dibaca masa cuti ini. Tahun depan mahu cari buku baru pula!
Cuti ini juga akan saya gunakan untuk habiskan 2 buah draft cerita. Ini pun saya harap dapat disiapkan sebelum tahun baru menjelang sebab selepas tu saya nak mulakan proses editing. Saya dah letak target, tahun depan sekurang-kurangnya saya nak siapkan 3 manuskrip. Doakan target saya tercapai ye? :)

***

Oh ya, kepada pembaca blog e-novel Kasih Ilham ada sesuatu yang perlu saya beritahu. Tahun baru ini saya akan buka kembali blog itu. Kepada mereka yang ingin tahu kesudahan Ilham dan Kyriel, jangan lupa ke blog itu nanti ya?

2 comments:

  1. Selamat...selamat bercuti hehehehe...& Selamat tahun baru 2011 jugak

    ReplyDelete
  2. wahh..bestnya cuti.. jgn lupa citer pari2 tu... kena hantar kat mentor 1.1.11 tau...hahaha... aku baru pun baru nk buat ni..haha.

    Yeah! Ilham nk bukak... erkk... nadi camne???huhuhu...

    ReplyDelete