Followers

Google+ Followers

Saturday, August 22, 2009

Selamat Pengantin Baru Alan & Eyma

Tanggal 7.8.2009 yang lepas dengan rasminya keluarga kami dapat ahli baru. Adik aku selamat diijabkabulkan dengan pasangannya. Buat adik aku, Alan dan adik iparku, Eyma, Selamat Pengantin Baru along ucapkan. Sorilah ye sebab bagi free exposure untuk korang dekat blog ni. Hehehe...Benda baik, tak apa kalau kita hebahkan kan?

Malam 7.8.2009 di Masjid Batu Jalan Ipoh, mereka sah bergelar suami isteri. Hahaha...ada insiden kelakar masa majlis akad nikah tu. Adik aku yang selama ni selalu confident bila bercakap boleh terkelu lidah bila kena soal dengan jurunikah. Seronok jugak bila kitaorang dapat peluang gelakkan dia. Petang tu bukan main eksyen lagi dia dengan kami semua. Bila sampai masa, terketar jugak. Hahaha..tapi kata orang-orang tua, semua tu memang lumrah. Darah gemuruhlah katakan. Apa-apapun, selepas dua kali lafaz, akhirnya sahlah majlis nikah tu.

9.8.2009 pulak berlangsung majlis persandingan mereka di Dewan Tan Sri Mahfuz Khalid. Huhuh..banyak pahit manisnya dalam melangsungkan majlis persandingan tu. Tapi biarlah itu menjadi pengalaman pahit manis aku seorang. Yang penting, semuanya telah selesai dan selamat berlangsung.

Sekarang, ahli keluarga kami dah bertambah seorang lagi. Heheheh...mak dan ayah aku nampak relaks je tapi sebenarnya diaorang masih lagi kekok dengan kehadiran orang baru ni. Mak aku sampai sekarang ada masa dia tersasul bahasakan dirinya Makcik dengan adik ipar aku tu. Aku pun sampai sekarang tak reti nak bahasakan diri aku along. Mana tidaknya, dari zaman sekolah sampai lah diaorang bercinta, aku dah biasa bahasakan diri aku Kakak dengan dia. So, kalau nak tukar tu susahlah sikit. Sudahnya panggilan Kak Farah tu je lah kami berdua gunakan. Belasah ajelah kan? Sekurang-kurangnya ada jugak nama nak dipanggil.

Untuk Rebenmerah, yang nak sangat tengok gambar adik kak farah kahwin, ini ada beberapa keping gambar yang kak farah berjaya selongkar dari dalam laptop. Hehehe..sorilah tak leh nak pos banyak-banyak. Takut tuan punya badan marah pulak nanti...Heheheh...


Malam Akad Nikah..Mak kami, Eyma, Alan dan ayah kami.

Sebelum berarak masuk dewan

Majlis Persandingan di Dewan Tan Sri Mahfuz Khalid