Followers

Monday, March 26, 2012

Dear Agony

Dear agony
Just let go of me 
Suffer slowly
Is this the way it's gotta be?

~Breaking Benjamin, Dear Agony~

Aku mengadu pada mak, ayah dan mak su tentang apa yang terjadi pada aku kebelakangan ini. Mereka geleng kepala. Katanya tak sangka, mereka begitu sebab selama ini aku sering memuji si pembuat angkara. Mak dan ayah suruh aku banyak bersabar. Jangan cepat melatah. Jangan mudah bazirkan air mata. Kata mereka, ia tidak berbaloi. Mak su suruh aku berhenti sahaja buat apa yag buat sekarang. Katanya, 'jom concentrate pada biz bakery kita'. Dan ya, kadang kala fikiran begitu terlintas dalam otak.

Pesan mak, 'melainkan kau ber'bin' kan mereka, dan mati nanti ber'binti' kan nama mereka, kenapa kau perlu minta izin untuk lakukan semua benda?' Dalam erti kata lain, mak nak cakap 'restu mak dan ayah yang penting dari segala-galanya.'

2 comments:

  1. Ya...setuju dengan kata parents & maksu awak...tapi teruskan apa yang telah awak mulakan dan terus melangkah dengan kuat....awak sentiasa ada orang yang menyokong

    ReplyDelete
  2. Org kata (tak ingat siapa), Semakin kerap dugaan menimpa itu bermakna, semakin dekat kejayaan akan ditempa. Chaiyok!!!

    ReplyDelete