Followers

Google+ Followers

Wednesday, May 12, 2010

Minggu yang penuh hal

Dua minggu ini macam-macam hal yang berlaku sampai naik lelah saya dibuatnya. Dari bab kerja sampailah keluarga, semuanya jadi serentak. Banyak rancangan yang tidak berjalan seperti yang dirancang. Tapi bak kata orang, kita hanya mampu merancang, Tuhan yang menentukan segalanya. Walaupun sedikit terkilan, saya anggap semua rancangan  yang tak menjadi kenyataan tu sebagai bukan rezeki saya. Mungkin di masa akan datang baru saya berpeluang buat semua itu. Harap-harap peluang itu adalah lagi ya? :-)

Alhamdulillah, sekarang semuanya beransur pulih. Semua hal-hal tu berjaya saya selesaikan dan tangani. Doa saya semoga semuanya terus baik.

Sekarang saya kembali semula dengan rutin harian. Kembali bekerja dan melayan manuskrip. Semalam sewaktu sibuk melayan manuskrip , terdetik sesuatu di dalam hati saya. Betapa benarnya kata-kata 'ada hikmah di sebalik sesuatu yang terjadi'. Masa yang saya ada ketika menangani masalah yang terjadi telah memberi saya kesempatan untuk membaca semula manuskrip dan saya dapati banyak lagi kelemahan dalam manuskrip itu. Dan kesempatan tu saya gunakan sebaik-baiknya untuk mencantikkan lagi manuskrip itu sebelum diserahkan kepada pihak penerbit. Jadi bagi mereka yang selalu merungut kepada diri selalu ditimpa kesusahan, percayalah ada sebab dan hikmah kenapa semua itu terjadi. Cuma kita perlu yakin dan sabar ketika menghadapinya. :-)