Followers

Google+ Followers

Tuesday, July 7, 2009

Perjumpaan AVA

Abg Khar (sifoo di AVA)(:P), aku, Jue (a.k.a JuliaEsqa), Fadxiora,Ilmar Ilmia

Diskusi tentang penulisan dgn Sdr. Farid
(Nota: Gambar-gambar di ambil dari blog
http://ejenmanuskrip.blogspot.com.
Heheh..Jangan marah ye, sir. Anak murid tak bawa kamera pada hari kejadian)
Hari Sabtu tanggal 4 Julai 2009 jam 10.30 pagi yang lalu aku menghadiri satu perjumpaan tak rasmi dengan ahli-ahli Agensi Villa Aksara (acara sepatutnya mula pukul 10 tapi aku terlewat tiba..hehehe...jenuh le telinga tahan 'ayat-ayat power' dan jelingan abg. Khar). Walaupun hanya berenam tapi perjumpaan itu berjalan dengan jayanya. Aku harapkan ada ramai lagi ahli yang hadir tapi masing-masing punya komitmen dan hal yang lain. Tapi tak kisahlah. Jumlah kehadiran yang kurang tak menghalang aku mendapat info-info yang berguna dari mereka semua. Dapatlah dengar pengalaman Abg Khar dan saudara Farid dalam bidang penulisan ni. Memang teruja dengan perjumpaan tu. Lebih-lebih lagi bila dengar tentang program-program yang akan dianjurkan buat ahli AVA. Rugi tau siapa tak join agensi ni! Terharu rasanya bila ada pihak yang sanggup buka peluang pada kami yang baru nak berjinak-jinak dalam bidang penulisan ni untuk ketengahkan bakat (erk..ada bakat ke? hehehe) yang ada. Lebih terharu lagi bila pihak agensi yakin yang kami boleh melakukannya. Kalau nak diikutkan aku sendiri sebenarnya tak yakin yang aku mampu buat. Tapi insya-allah, aku akan berusaha sedaya upaya untuk merealisasikan impian untuk menulis ni jadi kenyataan (fuh...ayat klise habis...heheh).
(P/S: Kepada mereka yang minat menulis, marilah join agensi ni. Banyak benda berguna yang boleh kita dapat. Tak rugi punya...)