Followers

Monday, December 22, 2008

virus! doakan aku...


Tolonglah!!!! Komputer aku..thumd drive dah jahanam dikerjakan dek virus. Semalam, masa aku tengah excited nak tamatkan cerita aku, aku on komputer tiba-tiba dia padam. Aku on lagi, padam balik. Masa tu dah cuak betul. Aku jerit panggil adik-adik aku, takut diaorang punya angkara tapi semua cakap dah seminggu diaorang tak pegang komputer aku tu. Dan mak aku pun mengesahkan cakap diaorang. Aku pun panggil la kawan aku, budak sc. computer tu datang check. Check punya check rupanya punca kejadian adalah dari thumb drive aku! Thumb drive tu dah dijangkiti virus ntah apa-apa nama die. So disebabkan aku asyik cucuk CPU aku dengan thumb drive yang dah sakit tu, jadi CPU aku pun berjangkit lah penyakit tu. Entahlah. Aku bukan pandai benda2 ni. Kalau member tu tipu aku pun aku tak tau. Apa-apa pun semalam mengalir gak lah air mata aku mengenangkan segala dokumen-dokumen penting aku ade kat dalam thumb drive and hard disk computer aku termasuklah cerita aku 'NADI'. Aku minta-minta member aku tu sebagus yang dia cakap dan dapat selamatkan a few chapters cerita aku kat dalam hard disk tu. Yang kat dalam thumb drive tu memang good bye lah jawabnye. Buat kawan-kawan yang tengah tunggu cerita aku tu, minta maaf lah ye. Mungkin akan lambat sikit. Aku pun satu (nasib baik satu, kalau banyak memang porak peranda dunia!) tak reti nak buat back-up file kat banyak2 tempat. Nasib baik ade buat notes tapi jenuh jugaklah nak karang ayat balik. Tertanya-tanya jugak aku, kalau-kalau novelis-novelis kegemaran aku ada alami benda-benda ni? Cik Nita? Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..geramnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!

3 comments:

  1. siannnye farah...saya pun dulu kene mcm ni gak..adik2 cucuk pendrive dia..pastu tak scan virus dulu..lepastu habis kene virus pc sy..tapi bkn on off..tapi skrin blur n kuar bende tahhapehape..

    klu mcm tu kene buat back up bnyk2 la..sng..

    lambat lagilah nmpaknye nak bace citer farah tu..xpe..take your time..hehe

    ReplyDelete
  2. Farahhh...perkara yg menakukan saya terjadi kat farah plak...sabar yer..saya ni pun mmg dr awal backup kat dua pendrive...bimbangnya kalu jadi mcm ni....huhuhu...sabar ya farah...mana tahu..second write lagi best...tapi nmpknya kena tggu lagi la...

    ReplyDelete
  3. pernah berlaku ni farah kat seorang writer tu. Dhiya nordin..habis semua cerita dia dlm tu , tapi kalau tak slh pendrive dia jatuh dalam air kut..tp mujur sebab dia publish cerita dia dlm blog, itu yang boleh kejar lagi tu...so everyone..mulai hari ni..buat double copy utuk setiap cerita kita..sian farahh..

    ReplyDelete