Followers

Monday, December 7, 2009

My View : Novel The Immortal Series by Alyson Noel


Ok, sekarang ada satu lagi siri baru yang berjaya membuatkan aku 'demam' selepas Saga Twilight. Secara kebetulan aku ke Popular semalam dan ternampak sebuah buku cover berwarna hitam. Yang menarik perhatian adalah bunga Tulips di atas cover tu. Aku pun ambil dan baca sinopsis dan terus teruja nak beli. Dan buku tu tak mengecewakan langsung. Kumpulan sasaran penulis ini adalah young adults, which I'm not. Heheheh... Tapi kalau dah namanya pembaca tegar, buku budak kecil pun aku boleh baca.
Bagi yang meminati saga Twilight, anda semua cubalah baca Siri The Immortals  karya Alyson Noel ni. Sedikit berbeza dengan Twilight melainkan bahagian Immortals itu. Setakat ini dah ada 3 novel untuk siri The Immortals ini. Novel pertama ialah Evermore. 
Secara ringkasnya Evermore menceritalkan tentang hidup seorang gadis bernama Ever yang yatim piatu. Asalnya dia seorang remaja yang normal dan popular di sekolah sehinggalah dia terlibat dalam sebuah kemalangan yang mengorbankan ibu, bapa dan adik Ever. Dan kesan dari kemalangan itu Ever memperolehi kuasa psikik yang membolehkan dia melihat aura manusia, mendengar fikiran mereka dan boleh melihat kehidupan manusia itu melalui sentuhan. Ini membuatkan Ever digelar sebagai freak di sekolah. Sehinggalah dia bertemu denga pelajar baru di sekolahnya, Damen Auguste. Bila baca bab ni ala-ala macam Edward dengan Bella lah. Ever tak boleh nampak aura Damen atau baca fikiran dia. Bila dia dekat dengan Damen, dia rasa tenang. Kenapakah? Hheheheh...Damen adalah seorang Immortals dan dia dan Ever sebenarnya pernah berkongsi sejarah. Kalau nak tahu apa, bacalah siri ini.
Siri kedua lepas Evermore adalah Blue Moon. Dan akan diikuti dengan Shadowland  (tahun depan baru release). Kalau korang boleh jatuh cinta dengan Edward Cullen, pasti korang boleh jatuh cinta dengan Damen Auguste. Untuk info yang lebih sila ke http://www.immortalsseries.com/
Synopsis Evermore
Since a horrible accident claimed the lives of her family, sixteen-year-old Ever can see auras, hear people’s thoughts, and know a person’s life story by touch. Going out of her way to shield herself from human contact to suppress her abilities has branded her as a freak at her new high school—but everything changes when she meets Damen Auguste...
Ever sees Damen and feels an instant recognition. He is gorgeous, exotic and wealthy, and he holds many secrets. Damen is able to make things appear and disappear, he always seems to know what she’s thinking—and he’s the only one who can silence the noise and the random energy in her head. She doesn’t know who he really is—or what he is. Damen equal parts light and darkness, and he belongs to an enchanted new world where no one ever dies.


6 comments:

  1. wahh...akhirnya ada gak supplement dan sembuhkan aku dari penyakit The cullens and Thebloodsukers...hahaha

    ReplyDelete
  2. wah cam best je evermore ni..sbnrnya takde ms sgt nak mmba tapi klu ada iras-iras gaya bella ngan edward( nak tmabh sikit jacob my fav boy)..kira boleh lyan la ni....MPH ada tak??

    ReplyDelete
  3. jue - aku tak taulah kita ni boleh sembuh ke tidak dari penyakit the Cullens..hehehe...

    anita - heheh...so far saya baca memang best.kira kenalah dengan jiwa. rasanya dekat MPH ada juga kot. saya tak berapa sure sebab saya dapat dari Popular. Tapi memandangkan buku ni best-selling, MPH mesti ada jual punya.

    ReplyDelete
  4. farah farah. KO nih buat aku terpedaya lak nak beli buku nih.
    hehe....anyway thanks la, aku akan try beli dan baca.

    ReplyDelete
  5. fuck twilight but i hope la novel yg satu lg nie boleh pakai..
    hopefully Damen is not sparkling bitch..!

    ReplyDelete
  6. fuck twilight but i hope la novel yg satu lg nie boleh pakai..
    hopefully Damen is not sparkling bitch..!

    ReplyDelete