Followers

Thursday, April 12, 2012

Suffocate

I don't think that I can take another second
Here like this
All I know is that I need to get away...I'm suffocating
~Digital Summer, Suffocate~

Serius. Ada masanya aku benci dengar nama aku disebut. F itu... F ini... F tolong itu...F tolong ini...F ni macam mana...F nak buat macam mana...Semuanya F...F...F... 
Lemas tahu tak? 
Ada orang cakap, kau patut berbangga sebab itu menunjukkan mereka perlukan kau. Kau penting bagi mereka. Tapi betulkah? Kalau ya, kenapa aku tak rasa semua itu? Kenapa aku rasa yang aku sedang dipergunakan sahaja? Aku ada alasan sendiri kenapa aku rasakan semua itu. Sebabnya, ketika mereka sedang bergembira, nama aku tak meniti di bibir-bibir mereka. I'm not in their mind at all.
Escapism. Dulu aku cipta 'dunia' ini as a get away from the real world. Tapi kalau di sini pun, aku 'lemas', mana lagi aku nak lari? Aku teringin nak jadi macam yang lain. Pergi sahaja dan buat tak tahu. Tinggalkan 'tanggungjawab' itu pada orang lain. Pedulikan apa kata orang. But is it fair? 
Sometimes I wonder, kalau F ini dah tak ada dalam dunia, nama siapa pula yang akan disebut?

1 comment:

  1. bila susah ramai yg cari, bila senang ramai yang lari

    ReplyDelete